суббота, 26 октября 2013 г.

Фізкультхвилинки.
Іноземна мова, за даними досліджень психологів, педагогів та медиків, належить до групи найбільш важких предметів, що вимагають значного напруження найвищої нервової діяльності учнів. Сучасний урок англійської мови характеризується великою інтенсивністю та вимагає від учнів концентрації уваги, напруження сил, бо у великій кількості використовуються тренувальні вправи.
Слід пам’ятати, що вчитель, який бажає щось міцно закріпити у дитячій пам’яті, повинен потурбуватися про те, щоб як можна більше органів відчуття - око, вухо, голос,  м’язові рухи - прийняли участь у запам’ятовуванні. Різноманітні методичні засоби значно підвищують працездатність дітей, бо залучають до роботи інші аналізатори, нові, не втомлені ділянки кори головного мозку. Зняти втому, підвищити працездатність допоможуть засоби релаксації,  багаторазові фізкультхвилинки, на які можна відводити 3-5 хвилин.
Проведення фізкультхвилинок повинно вирішувати наступні завдання:
Зменшення втоми та зниження негативного впливу одноманітної робочої пози;
Активізація уваги учнів та підвищення можливостей до сприйняття навчального матеріалу;
Звільнення учня на деякий час від напруження мозку.
Це можуть бути різноманітні рухи, гра, співи, щось нове та незвичне. Після фізкультхвилинки учні стають більш активними, їхня увага активізується, з’являється зацікавленість у подальшому засвоєнні знань.
Вимоги до організації та проведення фізкультхвилинок:
фізкультхвилини проводяться на початковому етапі втоми(8-14 хвилина уроку), в залежності від віку учнів, складності матеріалу.
для молодших школярів доцільно робити фізкультпаузу між 15-20 хвилинами уроку.
вправи повинні бути цікавими та простими у виконанні.
тривалість проведення – 2-3 хвилини
під час проведення фізкультхвилинки учні можуть сидіти за партами або стояти біля них, або біля дошки, поодинці чи групами.
Рекомендації для вчителя:
Вчитель повинен володіти культурою рухів та образно демонструвати вправи, вміти поєднувати рухи з музичним супроводом, знати основні терміни фізичних вправ.


Giraffes are tall, with necks so long.
(Stand on tip toes; raise arms high
up into the air)
Elephants' trunks are big and strong.
(Make trunk with a hand and an arm)
Zebras have stripes and can gallop away,
(Gallop around in a circle)
While monkeys in the trees do sway.
(Sway back and forth)
Old crocodile swims in a pool so deep,
(Pretend to swim)
Turtles in the sun go to sleep.
(Lay head on hands and close eyes)






Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your toes;
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around.
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around,
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, reach up high
Teddy Bear, Teddy Bear, wink one eye,
Teddy Bear, Teddy Bear, slap your knees,
Teddy Bear, Teddy Bear, sit down please.



Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Spin, spin, spin around,
Spin around together.
Wink, wink, wink your eyes
Wink your eyes together.
Dance, dance, dance about,
Dance about together.
Shake, shake, shake your hands,
Shake your hands together.
Smile, smile at your friends,
Let us smile together.




Пальчикова гімнастика – дуже гарний засіб відпочинку після письмових вправ, особливо у молодшому шкільному віці. Гра з пальцями – це інсценівка будь-яких римованих історій чи казок за допомогою пальців та долонь. Ця гра нібито відображає реалії навколишнього світу – речі, тварин, людей, їхню діяльність, явища природи. Під час пальчикової гри діти повторюють рухи за вчителем і тим самим активізують моторику рук. Відпрацьовується спритність, вміння керувати своїми рухами, концентрувати увагу на певній діяльності.


I have fingers (hold up both hands, fingers spread)
And they all belong to me, (point to self)
I can make them do things -
Would you like to see?
I can shut them up tight (make fists)
I can open them wide (open hands)
I can put them together (place palms together)
I can make them all hide (put hands behind your back)
I can make them jump high (hands over head)
I can make them jump low (touch the floor)
I can fold them up quietly (fold hands in lap)
And hold them just so.

(5 fingers are gentlemen, 5 fingers are ladies. They meet and begin to dance.)
Five little gentlemen
Going for a walk.
Five little gentlemen
Stop for a talk.
Along came five ladies,
They stood all together,
And they began to dance.


This is my right hand,
I'll raise it up high (Raise the right hand)
This is my left hand,
I'll touch the sky. (Raise the left hand.)
Right hand, (Show the right palm.)
Left hand, (Show the left palm)
Roll them around. (Roll hands around)
Left hand, (Show the left palm)
Right hand, (Show the right palm)
Turn around, turn around.





Проблема погіршення зору у динаміці навчального процесу не є новою. Серед чинників, які впливають на стан зору, 21% складають фактори внутришкільного середовища. Несправедливість у тому, що зорову патологію найчастіше отримують найбільш  працьовиті школярі. Маючи бажання допомогти таким дітям, офтальмологи розробили багато підходів, але суттєва їх частина не може бути використана вчителем, бо він не має спеціальної медичної освіти. Але ефективність засобів щодо збереження зору дітей залежить не тільки від лікарів, а й від вчителів. Під час уроку буде доцільним включати вправи на релаксацію для очей. Вправи виконуються колективно та тільки стоячи.
 Необхідно переключати фокус зору, дивитися хоча б 2 хвилини у далину, потім треба заплющити очі на 1-2 хвилини, дати їм відпочити. Ця проста вправа знімає втому, тимчасово розслаблює м’язи очей. Бажано кожній вправі надавати характеру гри.
Look left, look right,
Look up, look down,
Look around.
Look at your nose,
Look at that rose,
Close your eyes.
Open, wink and smile.
Your eyes are happy again!


Look at the window,
Look at the door,
Look at the ceiling,
Look at the floor.



Сучасний урок вимагає значної концентрації уваги, але іноді, насамперед у середині чи в кінці учбового дня не кожна дитина вміє вчасно перебудувати сприйняття з одного уроку на інший. Допомогти у цьому може психологічна підтримка, а саме – аутогенне тренування. Ментальна релаксація є системою засобів саморегуляції функцій організму. Вона дозволяє активно керувати вищими психічними функціями, зміцнює силу волі, покращує увагу, регулює частоту скорочень серця, нормалізує ритм дихання.
Аутогенне тренування зазвичай проводиться у середніх та старших класах протягом 3-5 хвилин, на початку або у середині уроку. Учням пропонується зайняти комфортну позицію, заплющити очі, поступово розслабити м’язи обличчя, рук, усього тулуба. Поступово, дослухаючись до слів учителя, викликаємо у себе відчуття тепла, приємної легкості. Не відволікаємось на сторонні думки. Вихід з вправи повинен бути спокійним та поступовим.
Sit comfortably. Close your eyes.
Breathe in. Breathe out.
Let’s pretend it’s summer. You are lying on a sandy beach. The weather is fine. A light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You have no troubles. No serious problems. You are quiet. Your brain relaxes. There is calm in your body. Nothing diverts your attention. You are relaxing. (Pause)
Your troubles float away.
You love your relatives, your school, your friends. They love you too. Learn to appreciate every good thing. The Earth is full of wonders. You can do anything. You are sure of yourself, that you have much energy. You are in good spirits.
Open your eyes. How do you feel?

Фізкультхвилинки – найкращі ліки від гіподинамії. Головна їх перевага полягає в тому, що вони мають у собі всі види рухів, притаманних людині – біг, стрибки, пластику рук, тулуба. Під час проведення фізкультхвилинки дитина відчуває радість після напруження розумових сил. Знання великої кількості таких вправ є необхідним для вчителя. Цей багаж слід постійно відновлювати та доповнювати. Отже, потрібні римовані вправи, вірші, пісеньки, казки. Фізкультхвилинки стимулюють навчальну діяльність учнів, розвивають фантазію та уяву, увагу, пам’ять, пластичність рухів, знімають скутість. Це є важливим засобом самовираження: вчитель може краще пізнати своїх учнів, їхні організаторські, творчі здібності, фізичні можливості; завдяки цьому встановлюється більш тісний контакт між педагогом та дитиною, між дітьми в учнівському колективі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий